|
|
Beeldmateriaal
|
|
'Hendrik De Vijfde' | Keoon
|
|
GEV10.jpg
| 22
kb | 19-12-2003
|
|
Foto uit de productie (1992-'93), met hier Natasha Van Beurden en Marc De Corte. |
|
|
|
|
Een nieuwe thuisbasis voor Het Gevolg
| VTi
|
|
GEV03.jpg
| 81
kb | 6-11-2003
|
|
Een interview met Ignace Cornelissen over de nieuwe thuisbasis van Het Gevolg, de voormalige Cinema Focus in Turnhout, die voortaan Theaterwerkplaats Het Gevolg zal heten (De Morgen, 4 juni 2003). |
|
|
|
|
'De jongen van zee' | VTi
|
|
GEV04.jpg
| 94
kb | 6-11-2003
|
|
Een artikel in De Morgen (6 mei 1989) naar aanleiding van de première van 'De jongen van zee' (1989). Tekst en regie: Ignace Cornelissen. |
|
|
|
|
'De berg' | VTi
|
|
GEV05.jpg
| 142
kb | 6-11-2003
|
|
De omslag van de programmabrochure van de productie 'De berg' (1985) in een regie van Ignace Cornelissen. |
|
|
|
|
'Het museum' | VTi
|
|
GEV06.jpg
| 38
kb | 6-11-2003
|
|
Voorpagina van de programmabrochure van de productie 'Het museum (op de ruïnes van België)' (1988). Tekst en regie: Ignace Cornelissen, met Rudy Meuws. |
|
|
|
|
Subsidiedossier | VTi
|
|
GEV07.jpg
| 70
kb | 6-11-2003
|
|
Voorpagina van de 'Aanvraag tot erkenning en subsidiëring voor het seizoen 1989-1990'. |
|
|
|
|
'Het museum' | VTi
|
|
GEV08.jpg
| 83
kb | 6-11-2003
|
|
Foto van de productie 'Het museum (op de ruïnes van België)' (1988). Tekst en regie: Ignace Cornelissen, met Rudy Meuws. |
|
|
|
|
'De auto' | VTi
|
|
GEV09.jpg
| 119
kb | 13-11-2003
|
|
Affiche van 'De auto' (1987). Tekst en regie: Ignace Cornelissen. |
|
|
|
|
|
Het ontstaan van Het Gevolg | Ignace Cornelissen
|
|
igncor_GEV02.ogg
| 303
kb | 17-9-2003
|
|
Ignace Cornelissen vertelt hoe de aanzet tot Het Gevolg werd gegeven door het Dynamoproject, een initiatief van de Warande voor anders-actieven. |
|
|
|
|
|
De eerste fase van Het Gevolg | Ignace Cornelissen
|
|
igncor_GEV04.ogg
| 295
kb | 17-9-2003
|
|
De eerste fase van Het Gevolg (1984-1987) noemt Ignace Cornelissen de onderzoeksfase. |
|
|
|
|
De tweede fase van Het Gevolg | Ignace Cornelissen
|
|
igncor_GEV05.ogg
| 310
kb | 17-9-2003
|
|
De tweede fase van Het Gevolg (1987-1990) doopt Ignace Cornelissen de animatieve fase, met voorstellingen als 'De auto' en ''Het museum'. |
|
|
|
|
De derde fase van Het Gevolg | Ignace Cornelissen
|
|
igncor_GEV06.ogg
| 271
kb | 17-9-2003
|
|
De derde fase van Het Gevolg (1990-1997) noemt Ignace Cornelissen de kunstzinnige fase. In die periode werkte hij onder meer met het kunstenaarsduo Rombouts en Droste. |
|
|
|
|
Ignace Cornelissen wil kunst zonder hoofdletters maken | Ignace Cornelissen
|
|
igncor_GEV07.ogg
| 323
kb | 17-9-2003
|
|
Ignace Cornelissen wil dat Het Gevolg een open huis blijft, dat kunst zonder hoofdletters maakt, laagdrempelig en toegankelijk, zodat toeschouwers het gevoel krijgen dat ze erbij horen.
|
|
|
|
|
Ignace Cornelissen over de positie van de kunstenaar | Ignace Cornelissen
|
|
igncor_GEV08.ogg
| 306
kb | 17-9-2003
|
|
Ignace Cornelissen geeft zijn persoonlijke visie op de positie van de kunstenaar, die volgens hem met de beide voeten in het dagelijks leven moet staan. |
|
|
|
|
De doelgroep van Het Gevolg | Ignace Cornelissen
|
|
igncor_GEV09.ogg
| 413
kb | 17-9-2003
|
|
Het Gevolg richt zich op het middenveld. Ignace Cornelissen omschrijft wie hij daaronder verstaat en hoe hij ernaartoe werkt.
|
|
|
|
|
'De sneeuwman' | Ignace Cornelissen
|
|
igncor_GEV13.ogg
| 273
kb | 17-9-2003
|
|
Ignace Cornelissen vat de inhoud van 'De sneeuwman' (1989) samen, een voorstelling waarmee Het Gevolg op het Dommelhof
Poppenfestival stond.
|
|
|
|
|
'De jongen van zee' | Ignace Cornelissen
|
|
igncor_GEV14.ogg
| 513
kb | 17-9-2003
|
|
Ignace Cornelissen vat de inhoud van 'De jongen van zee' (1989) samen.
|
|
|
|
|
|
'De berg' | Ignace Cornelissen
|
|
ignnor_GEV12.ogg
| 277
kb | 17-9-2003
|
|
Ignace Cornelissen vat de inhoud van 'De berg' (1985) samen, een productie die nog erg verankerd zat in het maken van theater met een boodschap. |
|
|
|
|
Karel Van Ransbeeck over het doorbreken van hokjes | Karel Van Ransbeeck
|
|
karran_GEV01.ogg
| 157
kb | 17-9-2003
|
|
Karel Van Ransbeeck vertelt hoe moeilijk het is om in Vlaanderen de hokjes te doorbreken. Er zijn volgens hem slechts enkele groepen die daarin geslaagd zijn, bijvoorbeeld Het Gevolg.
|
|
|